torsdag 24 maj 2012

Möbelplaner

Tanken var att jag idag skulle visa upp hur fin min "Välkommen"-skylt blev i hallen. Skylten har jag gjort klart, men den har inte kommit upp på väggen än :-( och just nu håller Robban på att "förfinar" alla sladdar till poolen (typ gräver ner och så, gör lite så att de inte syns, tror jag) så jag tror inte att skylten kommer upp idag heller. Förhoppningsvis innan nästa vecka.

Men för att ni även denna torsdag ska få ta del av hur jag tänker lite i inredningsväg så ska ni nu få se lite förvaring jag tänkt till hallen. Som det är nu har Elisia och Elmer sina mössor m.m. i varsin skolåda som sett bättre dagar...
 
I den här underbara hyllan, EXPEDIT, från IKEA som för övrigt slukar massor av leksaker i Elisias rum och i lekhörnan, ska nu även få sluka solhattar m.m. Ett fack till oss var i familjen (när jag får min vilja igenom så får väl jag och Robbn dela, det har vi gjort hittills). Ben har jag även tänkt sätta på hyllan så att den kommer upp lite. Självklart ska den ha lite snygga lådor med, annars så ramlar ju allt ut.
 
Den här korgen har vi redan startat med i lekhörnan och då lekhörnan sitter ihop med hallen så känns det snyggast att fortsätta i samma stil, tycker jag. Och så är just den korgen den snyggaste på IKEA, enligt mej. På hyllan ska det förhoppningsvis stå en garderobsblomma som det inte gör något om jag glömmer bort att vattna ibland och på väggen över hyllan vill jag ha en spegel. En rund tror jag, men så mycket mer än det vet jag inte. På hyllan ställer jag nog gärna någon typ av korg, en virkad kanske? för nycklar som används. Idag har vi en låda låda med hur mycket nycklar som helst! Mer än hälften vet jag inte ens var de hör hemma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar