lördag 12 maj 2012

Förra veckan så skrev jag om att jag hade sått i pallkragarna, det var kanske lite tidigt. Jag har iofs sett att det börjar komma upp lite men tyvärr så blev det en del dödsfall också :-(

Tomater hade jag satt ut både i pallkragarna och i stora krukor - de är nu döda. Så ni vet jag att det var lite tidigt...De på balkongen tyckte nog också att det var lite väl kallt så de som inte fick plats i växthushyllan har jag tagit in. 
Lite stendöda tomatplantor....

Då det var helt helt gäng tomatplantor som inte överlevde min hårda behandling så har jag och barnen sått nya idag :-) Lyckligtvis så hade jag inte ställt ut chokladtomaterna i trädgården så de har klarat sej! Av dem hade jag nämligen inte mer frön. 

Annars så mår alla plantor bra de växer och växer och allt eftersom så skolas de om till större krukor.

Läs gärna om vad de andra trädgårdsodlarna har för sej! Länkar finns hos Husmorsskolan.

2 kommentarer:

  1. Men å vad ledsamt! Men himla inspirerande att du tar nya tag! Jag hoppas att mina små pumpaplantor ska klara sig, några har fiberduk över sig och några har det inte...

    SvaraRadera
  2. Vad trist!! Men tur att de där chokladtomaterna klarade sig - för de låter så spännande!

    Nu håller jag tummarna för att det inte blir några fler "dödsfall" hos dig.

    Lycka till med det nya du sått!

    Hälsningar från Maja

    SvaraRadera