onsdag 30 maj 2012

Chokladmuffins och lite till

Alla dagar är jag en stolt mamma. Men idag är jag en extra stolt mamma!! Till att börja med så sjöng Elisia och alla förskolebarn hur bra som helst och Elisia brände av ett improviserad solo inför alla barn och vuxna. Helt tyst var publiken bortsett från mej och Robban som båda hade lite svårt att hålla inne med ett stolt skratt, oj vad duktig hon var, och modig!! 

Sen när vi kom hem från avslutningen så hade vi två missnöjda barn och då Robban inte kom hem direkt så var jag själv med ett barn skrikandes i varje öra. Så när jag Robban äntligen kom hem (typ 10 minuter senare) så flydde jag huset och tog en promenad och vilade öronen. När jag sen kom hem så gick Elmer!! Inte så att han gick själv mellan möbler men när jag satt framför honom och backade så föjde han efter mej i ca 2 m och så har han gjort samma sak med Robban!.

Underbara älskade barn!!

Till picknicken på förskolan så hade vi med oss helt underbart goda muffins. Jag har inte följt receptet i boken till punkt och pricka och tänkte därför dela med mej av hur jag gjorde. Rekommenderar detta recept till alla som gillar choklad och inte alltid vill ha det där jättesöta.

Ingredienser:
1 dl flytande margarin
2 ägg
2 dl socker
5-6 msk kakao
2 dl mjöl
½ tsk bakpulver

Vispa ägg och socker så det blir pösigt och luftigt. Häll sedan alla torra ingredienser samt margariner på ägget och sockret och vispa igen. 200 grader ca 10 minuter i ugnen. 10 muffins ungefär brukar det bli för mej. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar