onsdag 25 april 2012

Trötter och trotsig 4-åring

Gahhh trött är jag!! Och det beror inte på barnen - de sov hur snällt som helst under natten, men jag, jag är som en tonåring när Robban är borta och envisas med att sitta uppe halva nätterna!! På något sätt så tycker jag det är så skönt att sitta uppe och det är lugnt!! Inga barnskrik, ingen Robban som ser på tv, det är liksom ingenting - bara jag. 

Och så behöver jag inte irritera mej på att det ligger saker överallt och ingen hjälper mej att plocka upp dem, nu är det ju bara jag och jag ser liksom ingen anledning till att irritera mej på mej själv....Men men, trött av att vara vaken halva natten blir jag, tanken är att jag ska komma i säng lite tidigare ikväll...

Trött är jag nog också på en viss liten ungen trots, 4-åringens trots. Eller så mycket trots är det väl egentligen inte men det är fruktansvärt irriterande och tar så mycket onödig energi!!! Det är nämligen så att vad jag än säger så ska det prompt säger emot, hela tiden!! Jag blir tokig!!! Likaså om hon får någon leksak eller klädesplagg, så kommer det alltid någon kommentar om att det hade kunnat se ut si eller så eller varit så mycket större. Det är liksom aldrig bra. Jag hoppade på ett köpstopp hos Malin Wollin igår och jag har stora planer på att inkludera barnen i det också. Enbart inhandla det nödvändigaste! Det tror jag kommer göra oss gott!

För att motverka det hära negativa om alla saker som fås så har vi under kvällen pratat om att det allra viktigaste det är att vi har varandra! Jag lever på hoppet om att budskapet gick fram. Elisia sa iallafall att "mamma, pappa och Elmer är de allra viktigaste för mej".

Hmm, har nyss tittat på Trädgårdsonsdag och stickat? Tantvarning? Jag tror min nya ålder är 59 eller nåt? *ironi*

Samlar just nu energi till att gå ner och göra våffelsmet då Elisia ska ha med lunch till förskolan imorgon. En hel dag i skogen ska de ha. Jag gillar när de är i skogen då blir det helt plötsligt mycket närmare att lämna henne. Vi behöver varken åka bil eller buss utan kan faktiskt gå!! Och gå kommer vi att kunna göra med barnen till förskolan i höst för de har båda två fått plats i Brickebacken!! På samma förskola :-)
Trötta fötter som skulle behöva dejta fotfilen.

Nu vattna alla plantor, duscha och sen fixa ihop smet. Sen återstår det att se om det finns energi kvar till stickorna!

2 kommentarer:

  1. Jag missade trädgårdsonsdag och jag är för trött för att sticka. Jobbade 8.30-19.00 idag. Skönt att de fått plats på samma förskola.

    SvaraRadera
  2. Haha, jag satt häromdagen och stoppade sockor och tittade på trädgårdsonsdag :-)))

    SvaraRadera