tisdag 11 oktober 2011

Virkade mössor

Tisdag och symöte med Husmorsskolans Nya Syförening!

Under slutet av förra året gick det en uppmaning på Facebook. Om jag inte minns fel så gick den ut på att man skulle skicka något man själv gjort på posten. Detta nappade jag såklart på och 2 av mina vännter nappade på utmaningen! Det var Sabina och Sofia. Först ut att få det "jag gjort själv" blev Sabina.

2 stycken virkade mössor blev det. Att det blev 2 beror på att hon har 2 små barn och i mitt hjärta känns det inte bra att bara ge till det ena barnet.
Storlek: ca 4-10 år enligt mönstret, men de ser väldigt små ut. Lät mina barn prova dem och alltför stora var de inte. Men å andra sidan så töjer de sej.
Garn: Molly,
Virknål nr 5
Nystan: Till en mössa, 1½ av de vita och mindre än 1 nystan av de andra färgerna.
Mönster finns här! Jag uppmanar er till att läsa kommentarerna innan ni sätter igång, jag gjorde inte det...


Elisia fick prova den ena för att säkerställa att de skulle passa mottagaren.

Det var en väldigt enkel och rolig mössa att virka! Rekommendera den varmt! Har lite planer på att göra till mina barn och till mej själv också.

Vill du veta vad de andra de andra i Husmorsskolans Nya Syförening har gjort? Klicka här! (länkar sen när symötesinlägget kommit upp)

4 kommentarer: